PRESS


PRESS


PRESS CONTACT 2018

Jessica Sjöberg, MTG
jessica.sjoberg@mtg.com
Mobile +46 764 94 09 13

Get in Touch with Jessica
for more information!

PRESS 2018


2018-03-13
Photos from Women In Tech 2018

Read more



2018-01-08
Photos and Video from Women In Tech 2017

Read more





2018-03-13

Photos by Tove Risberg from Women In Tech 2018

Photos from the conference, visit https://photos.app.goo.gl/CxQ0gp2q0XUNjhAn2

Photos from the breakouts and the mingle, visit https://photos.app.goo.gl/K9MU5ZPTMe4J7wya2




2018-03-06

Nytt initiativ från Women In Tech skall få fler tjejer att upptäcka ny teknik

Inför årets Women In Tech (WIT) den 8 mars på Folkets Hus i Stockholm presenteras WIT Girls, ett initiativ där tjejer mellan åtta och femton år får möjlighet att upptäcka ny teknik och media på Hello World!s sommarläger och helgkurser. Initiativet stöttas av grundarna bakom WIT Stockholm samt ett antal övriga ledande företag och privatpersoner som Cristina Stenbeck och Annika Steiber. Syftet är att ge unga tjejer i Sverige chansen att upptäcka det senaste inom ny teknik, programmering, virtual reality och speldesign.

Världen över har länder utmaningar att locka kvinnor till tech-yrken och utvecklingen går trögt. En av de bakomliggande orsakerna är att flickor inte ges tillräckligt med möjligheter att upptäcka teknik i unga år. Internationell forskning visar att sannolikheten för att unga tjejer väljer att utbilda sig, och så småningom söka jobb, inom tech-området ökar om de exponeras för och bekantar sig med teknik mellan åldrarna tio till femton år.

Därför väljer WIT Stockholm nu att ta ett viktigt steg för att öka möjligheterna för tjejer att få möta teknik i unga år, och därmed sannolikheten för att fler kvinnor i Sverige i framtiden väljer en karriär inom tech.

Initiativet WIT Girls förverkligas tillsammans med Hello World!; en ideell förening vars mål är att stärka Sveriges framtida konkurrenskraft genom att göra digitalt skapande lättillgängligt för alla barn och ungdomar oavsett förutsättningar. Med stöd från svenskt näringsliv erbjuder Hello World! sommarläger och meetups för tusentals barn från hela landet. Verksamheten görs tillgänglig för alla barn och ungdomar genom inkomstbaserade avgifter, fria tågresor till lägret och möjlighet till hundratals stipendier och femtio procent av deltagarna är tjejer.

Genom stöd från Annika Steiber, Cristina Stenbeck, Accenture, Cybercom, Digitalent, EY, HTC Vive, Salesforce, SVT, Tieto samt samtliga elva huvudpartners bakom WIT 2018, kan WIT redan idag erbjuda 15 flickor stipendier för ett helt års techprogram i Hello World!s regi som fokuserar på digitala medier och verktyg. I programmet ingår bland annat en lägervecka under sommaren samt meet-ups varje söndag hos olika bolag. I samband med eventet den 8 mars hoppas WIT på att ännu fler bolag och sponsorer ansluter till initiativet så att fler unga tjejer får chansen att delta i techprogrammet.

"För att skapa en verklig förändring för kvinnor inom tech måste vi investera i våra barn och ungdomar och inspirera en ny generation kvinnliga talanger att upptäcka den fantastiska techvärlden. Det är viktigt såväl för individen som för svensk konkurrenskraft", säger Dr Annika Steiber, grundare av Management Insights och en av initiativtagarna bakom WIT Girls.

"Vårt mål är att tända 10 000 digitala stjärnor till 2020. Med hjälp av WITs nya initiativ WIT Girls kan vi se till att ännu fler av dessa framtida stjärnor blir tjejer", säger Ulrika Dellby, grundare av Hello World!

Mer information:

För mer information om Women in Tech den 8 mars och WIT Girls, besök www.womenintech.se/witgirls, eller kontakta Dr Annika Steiberwitgirls@womenintech.se eller Ulrika Dellbyulrika.dellby@helloworld.se.

Women in Tech började som ett event på Internationella kvinnodagen 2014. Sedan dess har WIT vuxit till en gemenskap, en plattform och en rörelse. Målet för WIT är att inspirera kvinnor att välja en karriär inom media och teknik, genom att tillhandahålla nätverk och erfarenhet från framgångsrika kvinnor och män från både företags- och entreprenörsvärlden. Bakom 2018 års event står elva huvudpartners i ett unikt samarbete; Accenture, Bonnier, Cybercom, EY, Google, HTC Vive, Kindred, MTG, Nasdaq, Scania och Tieto.





2018-01-31

They Are Speaking at Women in Tech March 8

Anna Wikland, Amelie von Zweigbergk, Joy Buolamwini and Annie Lööf are four of the speakers for this year’s Women in Tech Stockholm where the theme will be “A Brave New World.”

Today, Women in Tech reveals a sneak peek of speakers for this year’s event, which kicks off on International Women’s Day on March 8. This year’s theme is “A Brave New World.”

Leader of Sweden’s Center Party Annie Lööf will be part of a panel on how to create real change in industries, from a diversity and gender-balanced perspective, particularly in the wake of #metoo. Country Manager for Google Sweden Anna Wikland and Amelie von Zweigbergk, head of industrial development at the Association of Swedish Engineering Industries, will be on the same panel.

Also joining the roster of speakers at #WITsthlm2018 will be TED speaker Joy Buolamwini, Graduate Researcher at MIT Media Lab. She directs The Algorithmic Justice League, which fights against bias in algorithms and coding. Joy Buolamwini’s research stands at the juncture of social impact, technology and inclusion, and she’s worked with software

Finally, we are excited to announce speaker Joy Buolamwini, Graduate Researcher at MIT Media Lab, also a TED speaker. She directs The Algorithmic Justice League, which fights against bias in algorithms and coding. Joy Buolamwini’s research stands at the juncture of social impact, technology and inclusion, and she’s worked with software development in underserved communities in the U.S., Ethiopia, Mali, Nigeria and Niger.

development in underserved communities in the U.S., Ethiopia, Mali, Nigeria and Niger.

Last week, the fifth annual WITsthlm was announced, now for the first time as a full-day event. Public interest in the event has been overwhelming: In less than a week, more than 3,000 have shown that they’re interested on the WIT sthlm Facebook page. And over 2,000 have signed up as members at womenintech.se. All before even a single speaker was announced.

“The program will be fantastic, and of course we’re incredibly proud that leaders such as Annie Lööf, Anna Wikland and Amelie von Zweigbergk have agreed to take part,” says Paulina Modlitba Söderlund, who has curated the program. “The question of getting women into the tech industry, and to see that those who’ve chosen tech stay in tech, has never been as hot as it is right now, in the wake of #metoo and #teknisktfel.”

“We chose the theme “A Brave New World” to highlight the fact that sustainable innovation calls for brave innovators. All speakers and projects featured on the WIT stage this year are living examples of that. With that in mind, booking a keynote speaker like Joy Buolamwini is a dream come true. We are looking for stories like hers that are personal, powerful and show the importance of including conscious and revolutionary innovators who pave the way for a better future.”

Tomorrow on Feb. 1 at 12 pm the tickets will be released. At that time, all who have registered at womenintech.se have the chance to book a ticket for the event – but it’s still first-come, first-serve. Considering the huge interest from 3,000 already on Facebook, competition for the 1,500 tickets will be tough – last year, all tickets were taken in a record seven minutes!

As in previous years, WITsthlm is free, thanks to support from the sponsors. WITsthlm is open to both women and men. The event will be held at Folkets Hus on Norra Bantorget in central Stockholm, and can be followed live via streaming service Viafree and on WIT’s homepage. Behind this year’s event are 11 main partners in a unique partnership: Accenture, Bonnier, Cybercom, EY, Google, HTC Vive, Kindred, MTG, Nasdaq, Scania and Tieto.

For more information on the program, go to Program. You can follow the event on social media via #WITsthlm2018.

Contact:

Jessica Sjöberg
VP Corporate Communications, MTG
jessica.sjoberg@mtg.com, +46 764 94 09 13

Partnerkontakt

Rikard Steiber
President Viveport and SVP Virtual Reality, HTC
rikard.steiber@gmail.com

Women in Tech started as an event on International Women’s Day in 2014. Since then, it has grown into a community, a platform and a movement. The goal for WIT is to inspire women to choose careers within media and technology, through providing networks and experience from successful women and men from the business and entrepreneurial world.





2018-01-24

Women in Tech back in Stockholm for fifth year in a row – now as a full day event

Women in Tech (WITsthlm) is coming to Stockholm for the fifth consecutive year on International Women’s Day, 8 March. The event is supported by 10 main sponsors from a range of industries and aims to inspire women to choose a career in technology. As in previous years, WITsthlm is free to attend and open to all – and for the first time will span a full day. 1,500 tickets will be released on 1 February, and for those not able to follow the event on site at Folkets Hus at Norra Bantorget in Stockholm, the event will be shown live on the streaming service Viafree and WIT’s homepage.

Today, Women in Tech has grown into a movement generating enormous interest from both people and businesses. On 26 January, WIT will be a finalist in the first ever Diversity Impact Awards and its Spotlight Award, a prize celebrating ground-breaking initiatives that have helped increase diversity at management level. The WITGlobal group on Facebook has 7,500 members from around the world, and more companies than ever before want to support WITsthlm. This year’s event has 10 main sponsors: Accenture, Bonnier, EY, Google, HTC Vive, Kindred, MTG, Nasdaq, Scania and Tieto. An even larger number of businesses are backing the event in various ways, and over 100 companies have paid to secure tickets for their employees.

“It’s amazing to see the interest in WIT grow year after year. Gender equal companies are successful companies, and the tech industry continues to face challenges in attracting women. More businesses than ever want to be part of WIT, which shows that the industry understands what’s required. Simply put, companies need women who work in tech, and that’s why so many businesses want to raise their profile among this audience,” says Rikard Steiber, founder of WIT and CEO of HTC’s virtual reality initiative, Viveport.

As in previous years, WITsthlm is free to attend and open to everyone – both women and men. Starting today, anyone can register as a member here. On 1 February, an invitation will be sent to registered members only and 1,500 tickets will be assigned on a first come, first served basis. In 2017, all tickets were taken within just seven minutes.

“In 2017, women speakers accounted for 100% of our program. We chose these speakers not only as women, but as experts in their fields. There are so many successful women engineers, developers, entrepreneurs and investors with huge amounts of knowledge to share. We’ve shown that a world class tech event primarily by, with and for women is possible – and we’ll do it again this year. March 8 will be a great day with a mix of great keynotes, along with lightning talks that take a deep dive into world class projects and targeted breakout sessions where participants can learn more about the hottest areas in tech,” says Paulina Modlitba Söderlund, who is responsible for the agenda at WIT.

“I’m delighted to have the chance to moderate WIT again, especially as a full day event. WIT is a fantastic platform for highlighting issues that are particularly relevant for the tech sector, such as skills and new technologies, and for sharing knowledge, inspiration and networking possibilities. By doing this – and by making female role models more visible – we aim to help open young women’s eyes to tech, to encourage women leaders to remain in the industry, and not least to create a more equal and sustainable business culture,” says Sabinije von Gaffke, who will serve as moderator for WIT for the second year in a row, together with Anna Olin Kardell.

“Moderating WIT is one of the most inspiring things I’ve done. Tech is one of the fastest growing areas of employment and companies have a huge need for talent. High numbers of women continue to reject tech as a possible career, and this is not sustainable. It is also worrying that so many women leave after spending time in the sector. Initiatives such as WIT that offer women stronger networks and clear role models are needed, and we will meet some fantastically accomplished people on the WIT stage,” says Anna Olin Kardell.

The WITsthlm agenda is still under development; details of speakers will be published on WIT’s homepage when confirmed.

For more information, check out WIT’s homepage and follow the event in social media via #WITsthlm2018.

Contact:

Jessica Sjöberg
VP Corporate Communications, MTG
jessica.sjoberg@mtg.com, +46 764 94 09 13

Partnerkontakt

Rikard Steiber
President Viveport and SVP Virtual Reality, HTC
rikard.steiber@gmail.com

Women in Tech started as an event on International Women’s Day in 2014. Since then, it has grown into a community, a platform and a movement. The goal for WIT is to inspire women to choose careers within media and technology, through providing networks and experience from successful women and men from the business and entrepreneurial world.




2018-01-08

Photos and Video from Women In Tech 2017

To see photos from the event, visit https://goo.gl/photos/NVuqR8TYk71FCVaR8

ARCIVE - PRESS 2017



2017-02-10

REKORDSTORT INTRESSE FÖR WOMEN IN TECH – 1 000 BILJETTER SLUT PÅ 7 MINUTER

Intresset för Women in Tech (WIT) – Nordens största event med fokus på kvinnor i tech sektorn – fortsätter för fjärde året i rad väcka rekordstort intresse. På fyra dagar anmälde över 4 000 personer sitt intresse på Facebook, och när biljetterna släpptes på torsdagen tog de slut på 7 minuter. I programmet syns bland andra Cristina Stenbeck, Faviana Vangelius VD för SVRVIVE, Lena Olving VD för Mycronic samt Emma Rosman VD och grundare av Welcome App

Sverige är ett föregångsland när det gäller techbolag och startups och dessutom ledande inom jämställdhet, men andelen kvinnor i branschen har under flera år legat på runt 30% och utvecklingen går långsamt, även om andelen kvinnliga chefer i branschen sakta ökar. Inom ramen för WIT går några av Sveriges största tech- och medieföretag årligen samman för att skapa en mötesplats där kvinnor som är intresserade av eller redan befinner sig i en karriär inom tech får träffa några av företagen i branschen. Bakom årets upplaga står liksom förra året Bonnier, MTG och Telia Company som huvudsponsorer, tillsammans med nykomlingarna Accenture, EY, HTC Vive, Klarna och Samsung.

”Vi behöver fler kvinnliga talanger inom tech- och startupbolag för att dessa bolag skall lyckas. Det krävs helt enkelt en diversifierad talangpool för att bygga globalt framgångsrika bolag. Norden är ledande inom jämställdhet och det stora intresset för WIT visar att tech-kvinnorna finns där ute och att bolagen vill anställa dem. Entusiasmen för WIT ger mig hopp om att en mer jämställd bransch med fler kvinnor i ledande positioner inte ligger alltför långt borta.” säger Rikard Steiber som är initiativtagare till Women in Tech och VD för HTC:s virtual reality-satsning Viveport.

Årets WIT kommer tillbaka till Folkets Hus Norra Bantorget i Stockholm där 1 000 deltagare, den stora merparten kvinnor, samlas den 8 mars. Paulina Modlitba Söderlund var moderator för förra årets event och ansvarar för programmet även i år.

”Jag har många år i branschen bakom mig och har varit på otaliga event där både andelen kvinnor bland talarna och i publiken ligger omkring 10-20%. På WIT är förhållanden helt de omvända och för mig är det en av årets höjdpunkter att jobba med det här evenemanget och jag kan för i år utlova WIT:s hittills vassaste program.” säger Paulina Modlitba Söderlund.

Följ eventet i sociala medier via #WITsthlm2017.

Presskontakt

Jessica Sjöberg
VP Corporate Communications, MTG
jessica.sjoberg@mtg.com, +46 764 94 09 13

Partnerkontakt

Rikard Steiber
President Viveport and SVP Virtual Reality, HTC
rikard.steiber@gmail.com

Women in Tech började som ett event på Internationella kvinnodagen 2014. Sedan dess har WIT vuxit till en gemenskap, en plattform och en rörelse. Målet för WIT är att inspirera kvinnor att välja en karriär inom media och teknik, genom att tillhandahålla nätverk och erfarenhet från framgångsrika kvinnor och män från både företags- och entreprenörsvärlden. Årets event skapas av Accenture, Bonnier, EY, HTC Vive, Klarna, MTG, Samsung och Telia.